הדרכה כהכרח ניהולי: המפתח לשיפור ביצועים ופרודוקטיביות
הדרכה היא מרכיב ניהולי חשוב בארגון. האם יכול להיות שחלק גדול מאוד מהמורכבויות היו נפתרות באמצעות תהליכי למידה, הכשרה והדרכה מובנים ומדידים?
על האבסורד שבהדרכה בחברות הייטק לעומת סניף של בורגר ראנץ'
שיפור הפרודוקטיביות תלוי רבות ביכולת ההדרכה של המנהל הישיר, או כמה כסף מתבזבז כשהמנהל אינו מדריך
החיסרון שבחברות ייעוץ והדרכה חיצוניות לעומת מערך הדרכה פנים ארגוני סדור, מדיד, שיטתי ותדיר
על הקשר שבין ניהול על פי ערכים בשיטת אימ לניהול והדרכה
יש עוד יתרון שחשיבותו תלויה מאוד במצב הארגון. עובד מתקבל לעבודה מסוימת בשל עניין ורצון וכמובן גם בזכות השכר. בחלק גדול מאוד מהמקרים העזיבה (התפטרות) קשורה למנהלו הישיר, החל מהיעדר הערכה חד צדדי או הדדי, דרך תחושה שלא התפתח או למד מעבודתו ועד לכשלי תקשורת פשוטים שלא טופלו. כאשר ארגון מגיע למצבי משבר או חירום, קל יותר לעובדים להתפטר, אלה שנשארים בארגון לרוב מרגישים מחוברים יותר, מעריכים את מנהלם הישיר ומוכנים לשנס מותניים יחד עימו למען הארגון. מפגשי הדרכה הם קרקע פורייה לבניית מערכות יחסים חזקות ואיכותיות בין מנהל לעובדיו. לכן הדרכה היא מרכיב ניהולי חיוני והכרחי.
זה מקובל ונכון להביא הכשרות והדרכות חיצוניות מידי פעם לארגון, זה מעשיר, זה מחדש וזה גם יכול לשפר אך זה לא מהווה תחליף למערך הדרכה ולמידה פנים ארגוני שמוגדר כמרכיב חיוני והכרחי. מרכיב שלא רק מביא לשיפור הביצועים אלא גם מחזק את מערכות היחסים, התקשורת הפנים ארגונית והבנת המטרות והמשימות.